Digitalogy Blog

Blog Stiri IT

Noutati despre Vlogging

Noutati despre Vlogging

Ce este un Vlogger?

 

Un vlogger este un blogger care creaza materiale video pe care le incarca in general pe canalul propriu de youtube. De multe ori un vlog se incepe ca un hobby, iar in timp acesta poate deveni un bussiness full time.

 

Din ce castiga vloggerii?

Poate ca ati remarcat ca atunci cand vizualizati materiale pe youtube apare uneori la inceputul videoclipului o reclama – numita vizualizare monetizata. Acestea sunt vizualizarile care genereaza castigul vloggerilor (nu numarul total de vizualizari pe care le are un video). Youtube are un algoritm propriu prin care alege ce materiale video pot beneficia de vizualizari monetizate si care nu.

 

Din pacate, in luna mai, Youtube a schimbat regulire de atribuire a reclamelor, in sensul ca le-a facut mult mai restrictive. Pentru ca un videoclip sa poata beneficia de reclama si implicit sa genereze venituri pentru vlogger trebuie sa respecte niste reguli destul de stricte. In consecinta, aproape 80% din videoclipurile postate pe youtube, care beneficiau de publiciate, acum nu se mai incadreaza in noile standarde si nu mai genereaza castiguri pentru vloggeri.

 

Care este viitorul in Vlogging?

Vloggerii s-au trezit ca nu mai au o mare parte din venituri si au inceput sa vina cu solutii, gen: donatii, asocierea imaginii proprii cu imaginea unei firme/unui brand… Sau poate sunt si unii care au renuntat la meserie?? Nu prea credem…

 

Exista si Vloggeri care nu publica pe Youtube?

Da, se face vlogging si pe facebook, instagram sau pe bloguri private, dar acesta nu este monetizat direct, ci prin asociere de imagine cu diferite branduri, prin realizare de post-uri publicitare ecc. Un exemplu de vloggerinta da succes in Romania este Cristina ICH, imaginea brand-ului Mexton – brand pe care il puteti gasi pe i-fashion.ro. Intr-un interviu cu Mihai Morar in cadrul emisiunii “Rai da Buni” ea spune care sunt modalitatile ei de a genera venituri din blogging/vlogging. Ea este una din cele mai urmarite fashion-ista din Romania, are circa 250.000 de followeri pe Instagram si peste 100.000 pe Facebook. Plasarea de produse este una din sursele ei de castig, posteaza poze in diferite outfit-uri, purtand bijuterii sau rochii de seara iar sfatul ei pentru incepatori este sa nu accepte barter-ul pentru plasarea de produse! Pentru mai multe “insight-uri” urmariti mai jos un fragment din emisiune.

 

Pin It

Add comment