In perioada 2002 – 2013, Google a trebuit sa duca o lupta apriga impotriva spammerilor. In acea perioada era mult mai usor sa manipulezi rezultatele cautarii, obtinand linkuri prin inscrierile in directoare, comentarii pe bloguri si retele de bloguri private etc. Atunci o pagina putea ajunge in primele pozitii chiar daca nu era calitativa.
Dupa lansarea Panda si Pinguin, lucrurile au inceput sa fie mai dificile pentru spammeri si mult mai benefice pentru companiile care se bazau pe link-uri “White Hat”. In concluzie, acum linkurile nu te vor ajuta cu nimic daca pagina nu este calitativa si relevanta dar raman factori de baza (cei mai importanti factori de ranking) daca respecti si cerintele de calitate.
Cat de importante sunt linkuirile din Social Media pentru SEO?
Social Media (in mod deosebit Facebook si Twitter) a cunoscut o dezvoltare puternica in ultimii ani, astfel Google a inceput sa acorde o importanta deosebita semnalelor provenite din Social Media (like-uri, distribuiri, comentarii etc.).
Exista studii facute de specialisti SEO, confirmate in activitatea practica, care arata ca putem inlocui linkurile clasice cu semnalele din Social Media. Astfel like-urile si distribuirile unui articol sau pagini web pe Facebook sau Twitter o pot ajuta sa fie afisata in primele pozitii Google, fara nici un link din exterior.
Totusi, daca luam 2 pagini care abordeaza acelasi subiect, si pentru prima pagina facem o campanie de linkbuilding pe site-uri de nisa cu autoritate mare, iar pentru cealalata o campanie de Social Media, prima pagina va fi mai bine pozitionata decat a doua pagina. Astfel, pot spune ca semnalele din Social Media nu sunt mai importante decat linkurile de buna calitate, dar folosite impreuna pot avea o putere mai mare.