Potrivit raportărilor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 1,8 miliarde de euro în 2016, cu aproape 30% mai mult decât în 2015. Dacă am face o medie, acest lucru ar însemna că românii cheltuie circa 5 milioane de euro în fiecare zi pentru cumpărături online.
Una din cele mai mari cresteri in E-commerce a fost inregistrata de sectorul fashion: de aproximativ 50%, iar printre cele mai vandute articole sunt rochiile de seara. Nu ar trebui sa ne surprinda acest fapt daca consideram volumul de cautari pe google ale acestor keywords: peste 90.000 de cautari… lar care daca adaugam cautarile pe alte combinatii de keywords short-tail si long-tail (rochii de ocazie, rochii, rochii elegante, rochii lungi… etc.) volumul de trafic devine impresionant. Am putea crede ca intr-un an toate femeile din Romania sunt in cautarea unor rochii de seara.
In topul vanzarilor fashion regasim pe langa rochii si pantofii, in general 4 din 10 romani care fac achizitii online se orienteaza spre fashion – in general este vorba de femei. Alte categorii de produse care realizeaza vanzari importante sunt electronicele si electrocasnicele (aici predomina barbatii care analizeaza bine oferta de pe piata inainte de a cumpara) urmeaza cosmeticele si produsele de parfumerie.
Si pentru acest an trendul vanzarilor online de fashion este exponential iar achizitiile de pe mobil au depasit deja achizitiile de pe desktop. Asa ca cei care activeaza in domeniu sau cei care doresc sa se lanseze in online trebuie sa aiba un site optimizat pentru mobil sau chiar este de preferat un site responsive.
Iar ca platforma folosita va sugeram Magento – are toate features-urile de care puteti avea nevoie, este usor optimizabila SEO, aveti o multime de teme din care puteti alege si nu in ultimul rand este singura platforma care se poate integra cu reclamele dinamice Facebook.